Pages

2010. augusztus 31., kedd

Egy könyv, sok könyv 8. felvonás

1. Stephenie Meyer: Breaking Dawn
http://moly.hu/konyvek/stephenie-meyer-breaking-dawn

Értékelésem: Furcsa lesz, hogy mikor pakolok utazáshoz, nem kell azon gondolkodnom, hogy hogyan pakoljam el és hogyan védjem ezt a tömböt. Az is furcsa lesz, hogy nincs több rész, mivel hát már majdnem két éve jelen van az életemben, és nem kell többet várnom, hogy de jó lesz a következő. Mert azért hiába tudom már megítélni más szemmel is, vagyis nem csak elvakultam látom az egészet, tudom mennyire irreális és rossz Edward és Bella kapcsolata, azért én szeretem ezt az egészet, bővebb áradozás majd a Papírrepülőn > http://papirrepulo.blogspot.com/2010/08/stephenie-meyer-breaking-dawn.html

2. Lakatos István: Lencsilány
http://moly.hu/konyvek/lakatos-istvan-lencsilany

Értékelésem: Talán könnyelműség negyedóra vagy nem tudom hány perc után maxot adni, mindenesetre beváltotta az előzetes várakozásaimat, tetszett, nagyon is, ez való nekem, meg a nagyobb vagányabb gyerekek is a kezükbe vehetik, annyira nem kegyetlen, legalább meglátják, hogy nem csak Barbie babák lehetnek a mesék főszereplői, létezik másfajta ábrázolásmód is, a felnőttek meg úgyis a helyén tudják kezelni, hogy mi mit akar jelenteni. Remélhetőleg. Több ilyen kéne és komolyan elgondolkoztam, hogy Amélie helyett Lencsilány kellene avatarnak, de áh, nem, inkább sikítozom, mind szomorkodom.

3. Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
http://moly.hu/konyvek/daniel-keyes-viragot-algernonnak

Értékelésem: Egyértelműen tudományos fantasztikum-kategóriába IS lehet rakni olyan szempontból, hogy Charlie IQ-ját megháromszorozták egy műtéttel, azonban nekem mégsem ez volt benne a lényeg, hogy hogyan, meg elmélkedjünk Isten és az ember szerepéről, hanem Charlie lélektani fejlődése. Nagyon aprólékos, és a naplószerű forma még könnyebbé teszi a belehelyezkedést a helyzetbe, bár én néha egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy sajnáljam mert áldozat, vagy utáljam, mert pökhendi, vékony a határ, de az utolsó 10 oldal, az az egyik legjobban megírt befejezés az irodalomban számomra.

4. Bárdos Pál: Sose lesz vége ennek a napnak
http://moly.hu/konyvek/bardos-pal-sose-lesz-vege-ennek-a-napnak

Értékelésem: Nem igazán tudtam belehelyezkedni a 25 évvel ezelőtti értelmiségi negyvenesek helyzetébe, persze nem is mindig ez a feladat és a cél, de a távolság végig megmaradt, persze értem én, néha sok a gond, és tényleg azzal az érzéssel telik el a reggeli felkelés, hogy sose lesz vége ennek a napnak.

5. Douglas Coupland: Minden család pszichotikus
http://moly.hu/konyvek/douglas-coupland-minden-csalad-pszichotikus

Értékelésem: Úgy tűnik egy nyaralás = egy kék Coupland, ez eddig a legbetegebb és legfárasztóbb, nem áll le egy fél oldalra sem, annyira ki van centizve minden, hogy az néha már túlzás, paródia ide vagy oda. Olyan, mintha az egész világ szennyét bele akarta volna sűríteni, és a cím is inkább: Az egész világ pszichotikus, de azért nagyon szórakoztató volt, és még a végére is bele tudott tenni egy olyan meglepetést, hogy csak tátottam a számat.

6. Körkép 2010 – Huszonkét mai magyar író kisprózája
http://moly.hu/konyvek/korkep-2010-huszonket-mai-magyar-iro-kisprozaja

Értékelésem: Nagyon jól választották ki a borítót, nekem az egész hullámzó volt, befutottakkal, akik jól vagy kevésbé fogtak most meg, betörni kívánókkal, akiktől inkább többet ne. Rakovszky a röpke 50 oldalas novellájával a következő kölcsönzésre marad (másnak úgysem az kell, ami neked), és egynél akadtam fenn már az első mondat kezdeténél, bár már a kézbevételkor tudtam, hogy kemény menet lesz, találós kérdés lehet, hogy vajon ki ő? "Azelőtt való este, hogy letartóztatták…". (mert ez annyira nem az én nyelvhasználatom…)

7. Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége
http://moly.hu/konyvek/audrey-niffenegger-az-idoutazo-felesege

Értékelésem: Úgy indultam neki, hogy ezt is csak túlmisztifikálják, mint A szél árnyékát, azzal is az volt a bajom, de minden világos lett a számomra akkor, amikor egy jóbarátomnak mesélve erről spontán az szaladt ki a számom őszinte örömmel és lelkesedéssel, hogy "jaj, ez annyira jó!". Akkor tudtam, hogy hiába nem akartam maxot adni, ez lesz, mivel a saját maga kategóriájában kiválóan megállta a helyét, izgalmas és érdekes volt, jó volt Clare-rel és Henry-vel tölteni az időt, nem találok benne semmi hibát, még a sokak által kifogásolt nyelvezettel sem volt semmi bajom, ráadásul Henry könyvtáros pasi volt! :)

8. Kiss Angéla: London csak oda
http://moly.hu/konyvek/kiss-angela-london-csak-oda

Értékelésem: Nehezen indult, az elején kicsit mesterkélt volt, de aztán rátalált a számomra ideális egyensúlyra munka-magánélet, jelen-múlt viszonyokban, és végül egy egészen kis szórakoztató történet lett, nem tündérmese, mert tényleg megküzdött a fennmaradásért az írónő, bár annyira más mint én, mondhatni 100%-ban máshogy viselkedik ahhoz képest, ahogyan én cselekednék. :D

9. Nagy Boglárka: Vándorló történetek – Kritikák a kortárs magyar irodalomról
http://moly.hu/konyvek/nagy-boglarka-vandorlo-tortenetek-kritikak-a-kortars-magyar-irodalomrol

Értékelésem: Nem csillagozok, mert nem olvastam el mind a 23 kritikát, mert csak az érdekelt, ami olyanról szólt, amit én is olvastam, így természetesen Tóth Krisztina és Háy János került a fókuszba. Nagy Boglárka nem dicsőítő kötetnek szánta ezt, mert pl. a Vonalkódot elismerte, a Házasságon innen és túlt kevésbé, nekem mindkettő egyformán fontos és szeretett könyvem, de azt hiszem ma még fellapozom a Hideg padlót mindenképpen, de lehet, hogy többet is abból a kötetből.

10. Marjane Satrapi: Persepolis
http://moly.hu/konyvek/marjane-satrapi-persepolis

Értékelésem: Úgy érzem, hogy az elejéhez képest, amikor sokkal többet kapunk Márzsiból, majdnem egy totális ismeretterjesztő képregénnyé változott történelemórára, hiányoztak a személyesebb részek, de mivel az animációs filmet már láttam, tudom mi lesz, irány a könyvtár még ma. Az ábrázolási mód az tök rendben volt, nem mindig kellenek színek, sem grafikusi képesség, csak egy klassz Kim Wilde poszter.

11. Chuck Palahniuk: Harcosok klubja
http://moly.hu/konyvek/chuck-palahniuk-harcosok-klubja

Értékelésem: Ritkán érezni azt, hogy ennyire szinkronban van egy könyv és a filmadaptáció, még ha vannak is eltérések, de ez, ez súlyosabb volt a filmnél is, ugyanis elképzelve jobban fájtak az ütések és a sebek, mint a képernyőn, na, szóval erős és nem csak a testnek.

Melyik könyv a legolvasottabb ezek közül, és melyik a legkevésbé a molyolók között:
Leginkább olvasott: A Virágot Algernonnak Daniel Keyes-től, 786 olvasással.
Aminek még terjednie kellene: Nagy Boglárka: Vándorló történetek – Kritikák a kortárs magyar irodalomról 1 olvasással, ami én vagyok.
Természetesen a számok folyamatosan változnak, az olvasottság csak egy adott időpontra érvényes, amikor ide le lett mentve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése