Pages

2010. május 21., péntek

Szilárd - Ennyi volt

Vannak olyan számok, amiket ha meghallgat szerintem bárki, és valamennyire is ember, könny szökik a szemébe. Ilyen pl a Most múlik pontosan is a Quimbytől, az Ennyi volt Szilárdtól, a You Are A Lover a The Unbending Trees-től, na meg az egyik top, a Chasing Cars a Snow Patrol-tól.
A Most múlik pontosan már volt itt, a You Are A Lover meg itt, a Chasing Cars meg itt, szóval már csak Szilárdról nem volt még szó.
Szilárd teljes neve
Balanyi Szilárd, a Quimby billentyűse és vokálokért is felelős, szólóban eddig 3 albuma jelent meg, plusz egy remix album, amik közül nekem sajnos csak egy van, egyszerűen képtelenség bárhonnan is megszerezni (e-forrásokra gondolok...).
  • Halmazállapot (2002)
  • Súlytalanság (2005)
  • Egy más világ (remix album)(2007)
  • Sorminta (2009)
Nagyon szeretem a zenéjét, mert kellemes, értelmesek a dalszövegek, egyszerűen annyira bársonyos és izgalmas a hangja, hogy nagyon beleszerettem, mióta szeretem a Quimbyt is, mert azért elég nyilvánvalóan teljesen más karakter mint Kiss Tibi. Mondjuk szerintem tehetségéhez képest kicsit alul értékelt szólóelőadóként, ami mindig is szívfájdalom volt, hogy csak a kvimbi, pedig azon túl is van élet.
Hivatalos oldal: http://www.szilard.net/index2.php

Azt valahogy sosem értettem, hogy a klipben a női szereplő ugye Létay Dóra, aki hosszú ideig Szilárd párja volt. Namármost egészen nyilvánvaló, hogy ez egy szakítós-felejtős-búcsú dal, Dóra játssza benne azt, akit elvesztett, nagyon szépen kitalálták így vizuálisan hogyan lehetne hatni visszafogottan a nézőre, huh, hát rám nagyon. De tudtommal itt még együtt voltak, de akkor meg mégis miért olyan élethű az egész, hogy ez amolyan kettejük búcsúszáma, vagyis Szilárdé Dórától, aki viszont elvállalta a női főszerepet. Mondják, hogy valakik képesek szakítás után is együtt dolgozni, ez lehet, hogy ilyen eset? Nem tudom, mindenesetre vérző szívnek nem feltétlen ezt ajánlom, vagy talán mégis?


Vihar után tisztul az őszi ég
Kicsit könnyebb lett a múlt
Kimondhatom most végre,
Hát, ennyi volt

A tűz kihunyt végleg,
Csak az emlék súlya húz
Csendes éjszakák;
A menedék: a sors, hogy éljek

Egy álom szertefoszlik,
De az idő nagyobb úr

Ennyi volt
Még fáj, de ennyi volt

Nem felelsz,
Csak a tested válaszol
Értelmet ne keress,
Az nincs és nem is volt

Illatos hajnal sző,
Egy újabb látomást
Nincs vég és nincs kezdet
Míg a világ meg nem áll

Ennyi volt
Még fáj, de ennyi volt

A vágy tündöklő tengerén,
Elveszni látszom,
én...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése