Pages

2010. február 25., csütörtök

A Szabó Balázs Band Pécsett járt

Ott voltam, élveztem, tetszettek a számok, örültem, örülök, hallgatom a zenéjüket most is.
Na de hogy egy kicsit messzebbről induljunk, mindenki tudja, hogy 2009. októberében feloszlott a Suhancos (október 23. - Pécsi Est Café, utolsó, utolsó koncert, szintén megvolt), és Szabó Balázs folytatta a saját vonalát, megalakult a Szabó Balázs Band. A tagok a következő emberkék:

Szabó Balázs
- ének,gitár, hegedű, kaval
Rostás Ottó - (oti) - gitár, ének
Szabó János - (csiga) - brácsa, ének
Inoka Győző - nagybőgő
Szegedi Attila (szegecs) - basszusgitár
Fekete Dezső - dob
Képek forrása (fenti kettő): myspace


Behatárolni nem egyszerű, mert sokféle hatás megmutatkozik benne, van, akinek folkos, amolyan modern népzenés, de hallottam olyat is, hogy funkys, jazzes. Kinek hogy esik, a lényeg, hogy jól puffanjon. Nekem nagyon, abszolút szórakoztató, pihentető, fogyasztható, intelligens zene. Az első komolyabb fellépésük még december végén volt az A38-on, ha jól veszem ki a dolgokat, de most, hogy megjelent a korlátozott példányszámú lemez, lesz pár újabb fellépés, amolyan lemezbemutató jelleggel. A koncertek időpontjait megnézhetitek a Szabó Balázs Band myspace-oldalon.

Részlet a 2009. 12.30-ai A38-as koncertből:


Szóval tegnap előtt, 23-án a Szenesben léptek fel, de utólag meggondolva nyilván az A38-as lemezbemutató nagyobb durranás lesz, ez amolyan főpróba-hangulatú dolog volt, nagyon kevesen voltunk, ha azt írom, 30-40 emberke, szerintem reális vagyok. Na mindegy, akik ott voltunk jól szórakoztunk, természetesen a fényképezőm itthon maradt, így csak a mobillal tudtam fényképezni, de az meg nem lett olyan jó., ahogy látható is a két képemen. A zene hibátlan volt, amik nem voltak Suhancos idején is, csak ott hallottam először, ennek ellenére fülbemászóak, néha pimasz szövegekkel, izgalmas zenével, jó így az egész, hogy ilyen-olyan hangszer, bár néha úgy éreztem, hogy azzal, hogy Balázs állandó jelleggel három hangszert váltogat, kicsit sokat akart markolni, mindent ő maga csinálni, hát nem tudom, néha fura volt. Persze lehet, hogy csak azért mivel kevesen voltunk, elől álltam és mindent láttam. ;)

Tudom én is, hogy a rutin még nincs meg, ezt csak hónapok után lehet megszerezni, mármint olyan értelemben, hogy most ő van a középpontban, mindenki ráfigyel, nincs megosztás, mint a Ferivel volt. Szóval bele kell szokni, jó ez az egész. Jó volt ott lenni, még ha olyan kis családias is volt, addig is, az élőn kívül mindenki hallgathatja a SoundCloud-on keresztül a zenekart, jó pár számot felpakoltak és az ügyesebbek (vagy ügyes ismerőssel rendelkezők...) le is tölthetik. Nálam így konkrétan beragadt a lemez, nagyon-nagyon tetszenek a számok, az Utazásaim az alap, van átfedés Suhiból: Végre vége - Vége című lett, Nektár jellem - Csak jól című lett, Jól - Vagyok című lett, végül a Lélekverő - Utazásaim című lett. Aztán az újak között ott van a pimasz Papagáj, az Ádám borda, meg a Én már nem ("kurvajó, van már egy jó számunk" /Balázs, mikor pár vidámabb emberke elkezdte skandálni, hogy én már nem, én már nem, én már nem...), de összességében egyikkel sincs bajom, tetszik, tetszik. :)
Akik pedig ma ott lesznek a hajón, azoknak jó szórakozást! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése