Pages

2010. március 31., szerda

Abaligeten jártam

Még sohasem jártam az ottani cseppkőbarlangban, vagy legalábbis nem emlékszem rá, így ma, hogy tavaszi szünet van, fogtam magam, és elutaztam. Terveb volt először Székesfehérvár, aztán Dunaújváros, de végülis itt a közelben kötöttem ki, Pécstől 30km-re, Orfű mellett. Az út egy órás, lehetne sokkal rövidebb is, csak hát a járat betér Orfűre is, ami pedig ugyebár elég hosszan nyúlik el, végigmegy rajta, 3-4 megálló és vissza ugyanazon az úton és vissza fel a hegyi útra, ahol aztán Abaligetre kanyarodik. Szép Orfű, szeretem is, de ha lenne olyan járat, ami kihagyja, akkor csak kb. 40 perc lenne az út. De hát ez olyan dolog, hogy ha Orfű, akkor Abaliget és ha Abaliget, akkor Orfű. Összetartoznak.

Abaliget nem nagy hely, van egy főutca, mondhatni az egyetlen, minő meglepetés, hogy Kossuth Lajos utcának hívják. Nincs messze a barlanghoz vezető út sem, szépen meg van csinálva: van egy horgásztó, egy sima tó, padokkal, szépen lekövezve, szép fákkal, van horgászbüfé, fagyis, falatozó, étterem, minden, ami kell, meg a barlang persze. Kb. félméteres a bejárata, az első pár méteren csak lehajolva lehet haladni, vannak denevérek, mert még nem költöztek ki, békák, mert még ők sem, 97%-os páratartalom (...), 12 fok kb, nem sok, kellett is a kabát a hátizsákból, mert előtte meg ugyebár egy szál pólóban ültem a tóparton. Jó a barlang, nem olyan hosszú, mint az aggteleki, de vannak benne szép cseppkövek és sima kövek is, egyszer (vagy kétszer) mindenképpen érdemes megnézni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése