Pages

2010. július 31., szombat

Egy könyv, sok könyv 7. felvonás

Megint csak gratuláció magamnak, sikerült olyan könyveket választanom 80%-ban, amiket tíznél kevesebben olvastak a molyon, amit meg legtöbben, az tetszett a legkevésbé.

1. Meg Cabot: Locsifecsi királynő férjhez megy
http://moly.hu/konyvek/meg-cabot-locsifecsi-kiralyno-ferjhez-megy

Értékelésem:
Örömmel nyugtáztam, hogy a hősnő fejlődőképes, bármennyire is reménytelennek tűnt az első részben. Na meg persze minden nekem megfelelően alakult, így végülis panaszra nincs okom, bár azért jó, hogy minden felnőttkori sorozatát lezárja a 3. résszel.

2. Patrik Ouředník: Ad acta
http://moly.hu/konyvek/patrik-ourednik-ad-acta

Értékelésem:
Kapkodtam a fejem a nagyon jól megírt és eltalált párbeszédek, a szereplők és a történet hiánya kapcsán, hogy mi van, ez így most komoly, neee, ez nem lehet, és tulajdonképpen mi van az Érchegységgel? A felénél újrakezdtem, mert a fonál teljesen elveszett, aztán megtaláltam, de az a kicsi plusz varázslat nem lett meg soha.

3. Jean Mattern: Király Fürdő
http://moly.hu/konyvek/jean-mattern-kiraly-furdo

Értékelésem:
Ez nagyon bensőséges és felkavaró volt alig százötven oldalban is. Megértettem Gabrielt, mit miért csinál vagyis inkább mit miért nem, bár egy ponton túl azért már kétségeim támadtak felőle. Tényleg ennyire nehéz lehet?

4. Stephen Little: …izmusok avagy a művészet megértése
http://moly.hu/konyvek/stephen-little-izmusok-avagy-a-muveszet-megertese

Értékelésem:
„Nekem a kedvencem a preraffaeliták” :D Bár nekem nem, de korrekt kis könyvecske, átfogó képet ad a sok kis izmusról, nem csak a realizmus, kubizmus, nagy nevek kerültek bele, hanem egyéb irányzatok is, átlátható szerkezet minden oldalon, két oldalban a főbb jellemzők, főbb művészek, indulópontnak és ismerkedésnek kiváló, de a monografikus tanulmányokat máshol kell keresni.

5. Anna Maria Mäki: Zárt helyek igézete
http://moly.hu/konyvek/anna-maria-maki-zart-helyek-igezete

Értékelésem:
Nagyon hullámzó volt, az egyszerűen unalmas történeteken keresztül, amiből semmi sem maradt meg, a kiválókig, amik viszont ha rövidek is voltak, annál nagyobb nyomot hagytak. Talán-talán még várni kellett volna, vagy jobban szelektálni, mindenesetre azt megmutatta, hogy északon sem fenékig tejfel az élet, hiába van „túl jó szociális ellátás”.

6. Douglas Coupland: A rágógumitolvaj
http://moly.hu/konyvek/douglas-coupland-a-ragogumitolvaj

Értékelésem:
Ez igazán súlyos volt, Coupland baromira jó hangot talált el az X generáció után jó sok évvel is, jó lenne, ha a magyarul kiadott művei száma nőne, bár most néztem, hogy a hónapban jön a 4. 1998-ból, DE legelőször is Kesztyűk tavát mindenkinek a kezébe!

7. Darvasi László (Szív Ernő): Összegyűjtött szerelmeim
http://moly.hu/konyvek/darvasi-laszlo-sziv-erno-osszegyujtott-szerelmeim

Értékelésem:
Tudja, Ernő, szeretem én magát, bár most búcsút kell intenünk egymásnak, hosszú volt ez a két hét amit együtt töltöttünk, én olvastam, Ön figyelt. Néha nem tudtam követni, képzelete annyira messze szárnyalt, mégis kerestem önmagam Hó Valériában, Julia Morgenben, Jolandában, Angélában, Carmenben és sok más szerelmében, ha megleltem egy apró részletet, remélem észrevette az olvasólámpa energiatakarékos fényénél, hogy mosollyal nyugtáztam.

8. Karen Joy Fowler: A Jane Austen könyvklub
http://moly.hu/konyvek/karen-joy-fowler-a-jane-austen-konyvklub

Értékelésem:
Ez keserves volt, és nem is csak azért, mert kb a könyv 5%-ban volt csak szó Austen-regények megbeszéléséről, hanem azért is mert a maradék 95% sekélyes és érdektelen volt. Nincs bajom emberek életének elmesélésével, de ez most nem sikerült, ennyire kiszámítható rég volt egy történet, amit olvastam, pedig tényleg szeretni szerettem volna, de nagyon sok oldalt át kellett lapoznom. A vége azért érdekes volt, a vélemények Jane Austenról és a könyvekről.

A hónap könyve: ketten kaptak tőlem ebben a hónapban 5 csillagot, Jean Mattern (Király Fürdő) és Douglas Coupland (A rágógumitolvaj). Teljesen különböző a kettő, mégis...

Melyik könyv a legolvasottabb ezek közül, és melyik a legkevésbé a molyolók között:
Leginkább olvasott: az egyetlen havi megbánás, a Jane Austen Könyvklub 34 olvasóval, bár ne lenne...
Aminek még terjednie kellene: a művtöris kézikönyv mellett a cseh Ad actának, ami kellőképpen őrült, de eddig csak négyen olvastuk.
Természetesen a számok folyamatosan változnak, az olvasottság csak egy adott időpontra érvényes, amikor ide le lett mentve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése