Pages

2009. augusztus 24., hétfő

LibraryThing

Mi is a LibraryThing? Elsődleges feladata az online könyvespolc létrehozása. Keresés alapján az adatbázisból (OSZK, Amazon. com, Library of Congress) kiválaszthatom, hogy nekem otthon milyen könyvek vannak meg (kiadás, borítócsere lehetséges, meg minden). Így minden tagnak van egy virtuális könyvespolca, ingyenes reggel 200-at lehet tárolni. Na szóval ezt mint könyvtároskisasszony nem hagyhattam ki. ;)
Van könyvajánló részleg, össze lehet hasonlítani felhasználókat, hogy a szerzők, megadható címkék alapján mennyi a hasonlóság köztetek, magyarul mennyire egyezik meg az ízlésetek.
Vannak fórumok, lehet beszélgetni sok-sok ezer vagy tán száz témában, a mangás beszélget a mangással, a twilighterek döntenek arról, hogy vámpírnak vagy vérfarkasnak jobb lenni (:) naná, hogy vámpírnak, mert én is Edward-fan vagyok), stb.

Kihívásokat is lehet vállalni, én pl. az 50 Book Challenge-ben vagyok bennem, ami annyit tesz, hogy nyitottam magamnak egy témát és ott számozva beírogatom egész évben, ahogy haladok, hogy éppen mit olvasok, az hányadik az évben, mennyire vagyok messze még az évi 50 könyv teljesítésétől. Én jelenleg a 21.-ket olvasom, ami nem rossz, de van, aki ennél jóval előrébb jár. Persze nem verseny, én csak magamnak csinálom, de azért kíváncsi vagyok mire jutok 2009. december 31-ig. Ha akarsz véleményt is írhatsz, hogy aki elolvassa a listádat, esetleg kedvet kap, hogy ő is elolvassa. Mondjuk célszerű angolul pötyögni, hiszen magyarok nem sokan vannak az oldalon (sajnos). Így néha szenvedek, hogy hogyan is fogalmazzak, igyekszem nem hülyeséget leírni meg érthető lenni, remélem sikerül. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése