Pages

2010. január 31., vasárnap

Egy könyv, sok könyv

Nem lenne hülyeség itt is mindig említést tenni a könyvekről, amiket idén olvastam, mert ez még azért jobban visszakövethető, mint 2009. Nem akarok még egy könyvesblogot, mert már azokkal is Dunát lehetne rekeszteni, csak magamnak, hogy egy kicsit bővebb értékelés maradjon meg nekem is, mint amit a molyra írok. Ebben a bejegyzésben először az első Coelho-könyvemről, a Veronika meg akar halni-ról szerettem volna bővebben, na de akkor jöjjön még előtte egy gyors kis végigfutás, miket is olvastam már 2010-ben + az oldalra írt értékeléseim (+ mert amúgy is szeretem, ha a több szálon futó dolgaim összekapcsolódnak valahol):

1. Háy János: Xanadu - Völgyhíd
http://moly.hu/konyvek/hay-janos-xanadu-volgyhid

Értékelésem:

Völgyhíd került sorra: A félcsillag mínusz csak azért, mert néha elkalandozott nagyon, tudom, hogy ez szokás nála, de valahogy itt nem passzolt. Amúgy kedves kis történet, aminek a végén ugyanúgy sikerült megborzonganom, mint a színdarab végén, de szerencsére a könnyek most elkerültek. Hirtelen lett vége, bár a cselekedet is az.


2. Krasznahorkai László: Az utolsó farkas
http://moly.hu/konyvek/krasznahorkai-laszlo-az-utolso-farkas

Értékelésem:

Nem is tudom mit írjak…csak véletlenül került/adták a kezembe, hogy olvassam el, gyorsan végzek vele, mert rövid, ismerkedjek az íróval, mert még semmit sem olvastam tőle. Tényleg gyorsan végeztem vele, mert beszippantott, vitt előre a sok vessző, a folyamatosság, a történet meg furcsa is meg nem is, érdekes élmény volt.


3. Eve Ensler: A Vagina Monológok
http://moly.hu/konyvek/eve-ensler-a-vagina-monologok

Értékelésem:

Őszintén szólva ezt nekem felolvasta egy kedves mollyertárs ;), ami nagy pluszt adott a monológokhoz, de ettől függetlenül csak négyes, hiszen erősen vitatható , hogy hol éri el a közönségesség határát, melyik stílusú nevezhető egyáltalán irodalminak (úgy az egész nem olyan igazi), kellett-e vagy nem. Összességében azért kellett.


4. Jane Austen: Meggyőző érvek
http://moly.hu/konyvek/jane-austen-meggyozo-ervek

Értékelésem:

A második fele olvasatlanul volt négy hónapig, addig pihentettem, most éreztem azt január elején, hogy el akarom olvasni, mert éppen úgy vagyok, hogy érdekel. Jól tettem, a történet nagyon szép volt, a vége felé már folyamatos mosollyal olvastam, előtte meg sokat sóhajtoztam. Anne nagyszerű hősnő, Wentworth kapitány pedig olyan személy, akiből sosem elég a szépirodalomban.


5. Tóth Krisztina: Hazaviszlek, jó?
http://moly.hu/konyvek/toth-krisztina-hazaviszlek-jo

Értékelésem:

Friss volt, a témák jók, néha olyannal is találkoztam, ami nem szimplán kellemesen jó, hanem a felismerés, hogy de jó, hogy végre ehhez is hozzányúlt valaki és pont így. Ellenben a Háztartási parajelenségek c. részt végigszenvedtem, az nagyon nem az én világom, ezért is a fél levonás, de amúgy élvezetes volt az egész kötet.


6. Anna Gavalda: 35 kiló remény
http://moly.hu/konyvek/anna-gavalda-35-kilo-remeny

Értékelésem:

Vannak ilyen gyerekek, de hogy egy írónő hogyan tud belehelyezkedni a stílusába, az már egy más kérdés, nagyon ritkán volt egy-egy kifejezés, mondat, ami furán hangzott, persze lehet én állok távolabb egy 13 éves sráctól…Ennek ellenére HA elég komolyan vesszük elgondolkodtató kis történet volt, bár még mindig az a két dolog viaskodik bennem, hogy jó ez így, hogy úgy lett lezárva, ahogy, vagy pedig nem kellett volna még abbahagyni és inkább rádobni még 80 oldalt.


7. Daniel Pennac: Nemkötelező olvasmány

A második fele határozottan jobban tetszett, a gyermekkor-család körben néha provokatívnak éreztem, amivel elérte a célját, a rádöbbenést, hogy a dolgok nagyon el vannak cseszve…Érdekes volt, hiszen erről nem nagyon szoktak írni, összességben jó volt a stílus, mégis néha volt egy kicsit fura érzésem volt.


8. Helen Fischer: Te vagy az én párom
http://moly.hu/konyvek/helen-fischer-te-vagy-az-en-parom

Értékelésem:

Megerősítette bennem azt, hogy az önsegítő-könyvek nem nekem valók, hiszen ha a tesztet leszámítom, ami jó volt és a hozzá tartozó személyiségtípus-leírásokat, akkor nem több annál számomra, mindent a szádba rág, komolyan néha azt éreztem, hogy most az jön, hogy ha randira mész, húzz cipőt, és fésülködj meg…Több ilyet nem.


9. Paulo Coelho: Veronika meg akar halni
http://moly.hu/konyvek/paulo-coelho-veronika-meg-akar-halni

Értékelésem:

Ha leveszem azt a maszlagot, ami engem nem igazán érint meg (asztrálutazás és a társai), akkor egy nagyon is érdekes történetet olvastam, megszerettem Veronikát és Eduardot (jaj, istenem, egy olyan szépet mondott), DE az a baj, hogy ott a maszlag, ami várható volt. Elgondolkodtató, nem volt mindig annyira szájbarágós, találtam olyan részeket, aminél nagyon bólogattam. Akár lehetnék én is Veronika, vagy annyi más ember. Köszi @m33dra a jó tanácsért, hogy ez legyen az első az írótól, nem bántam meg.


10. Meg Cabot: Esküvő olasz módra
http://moly.hu/konyvek/meg-cabot-eskuvo-olasz-modra

Értékelésem:

Szeretem ezt a formát Cabotnál, amikor levelekből, naplóból, e-mailekből áll össze egy regény, bár A fiú a házból talán erősebb lett. Mindenesetre szórakoztató volt, meg tetszett, hogy a saját életét vette alapul a történethez és nem csak úgy rákapott az olasz témára.


Tíz könyv januárra, csak sajnos érzem, hogy ez nem minden hónapban lesz így, pedig bőven van olyan könyv, amit el szeretnék olvasni, majd szépen és okosan válogatok mindig, hogy mindenfélébe belekóstoljak. A következő projekt, hogy befejezem A Pendragon-legendát Szerb Antaltól, valamint szintén tőle az Utas és holdvilágra is nagyon kíváncsi vagyok már. Valamint persze jó lenne lezárni a Twilight Saga-t is, a Breaking Dawn már itt van a polcomon, de az elég nagy lélegzetű és angol nyelvű ráadásként. Sok van, nagyon sok...
Hónap kedvence: Jane Austen: Meggyőző érvek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése